RSS Feed

En aldri så liten en

Så, hva nytt har skjedd? I will tell you!

Vi har nemlig flyttet, og det føles helt fantastisk! Tidligere bodde vi i det som på norsk ville blitt kalt rekkehus, med Scotts kamerat fra tidligere, Will. Det var greit nok det, men vi kjente begge to at det å flytte for oss selv hadde gjort susen. Så vi dro på et par visninger, listet opp de vi var mest sugne på, og fredagen etter ringte de og sa vi hadde fått leiligheten vi begge hadde på topp! En fin, men liten leilighet i ei blokk (ikke sånn borettslagblokk, mer sånn.. sentrumsblokk? If that makes sense..). Vi har vært på Ikea og handlet det meste (les; absolutt alt), og leiligheten er ferdig fiks! Burde vel vært flink og lagt ut et par bilder, men æsj, ikke denne gangen. Kjøkkenet er ny oppusset og gulvet har splitter nytt vegg-til-vegg teppe. … (…) Jepp, det stemmer…. Her er det nemlig super populært med vegg-til-vegg teppe, og ikke nok med det… FOLK TAR ALDRI AV SEG SKOENE NÅR DE KOMMER PÅ BESOK! Tror jeg går spinnvill enkelte ganger, men så er det jo alt det her med å tilpasse seg en ny kultur og bla bla bla. Vi er ikke i Norge, og her er det normalt å ha skoene på føttene til enhver tid. Men det er ikke enkelt altså, når man plutselig har leiligheten full av gjester med skitne sko siden det REGNER ute! Grrr… Da er det bare å håpe på at støvsugeren suger til seg skitten etterpå! Og en annen ting forresten, man har vanligvis ikke ytterganger her. Du vet, sånn gang som pleier å være før ytterdøra. Gjerne mellom ytterdør og stue. Her kommer man rett inn til stua, og om man tilfeldigvis har noe som ligner på en gang likevel, oppevarer de ikke sko og jakker og sånt der. Så hvor er jakkene og hvor er skoene? Ikke spør meg, jeg aner ikke. Tror de er bortgjemt i klesskapet eller noe sånt. Så om du har på deg jakke og lue og drar på besøk til noen en vinterdag, må du belage deg på å plassere lua vedsiden av deg i sofaen og jakka slengt over en stolrygg. Men så da, så var jeg og Scott på Ikea, og jeg sa at jeg ville ha skohylle (for vi har faktisk noe som kan kalles en yttergang, en veldig liten en sådan). Og det synes Scott var en god ide! Så godt likte han ideen, at han ville ha matchende hattehylle for hatter og slips… Jeg sa noe som: «Slips? Slips skal ikke henge i gangen!» Hvor Scott svarte noe som: «Hva ellers liksom? Dumma!» (Ok, han kalte meg ikke dumma, men han ga meg et blikk som sa  omtrent det samme.» Fikk overbevist ham om at det var smartere å ha jakker hengende i gangen, så nå har vi både skohylle og plass for jakker :) Hurra!

Også til the breaking news! Vi har blitt foreldre! Til to søte små! Verdens beste katter, uten tvil :D De har fått navn fra Star Wars, og heter noe så kult som Han Solo og Princess Leia. I skrivende stund er de omtrent 12 uker, og imorgen skal vi til veterinæren for første gang for å ta deres andre vaksinasjon, veie dem og stille dumme nybakte-katte-foreldre spørsmål. Her er et par bilder av nøstene.

Den svarte og hvite er lillegutt; Han, og tigern på toppen er prinsessa vår Leia.

I kosekroken i sofaen :)

Vakre Leia. Hun er en prinsesse, og oppfører seg som en også. Ingen kan komme her og kose med henne dersom hun ikke ønsker det selv!

 

Han er en skulderkatt! Elsker å sitte/ligge henslengt over skuldra :D

Og når det er sagt. Så kommer jeg på at jeg har jo ikke fortalt hva som skjedde den 14 Januar! For den 14 Januar 2011 var nemlig jeg og Scott på Gold Coast. Vi tilbringte dagen med å kjøre vannscooter og henge i fallskjerm etter båt. Dette var dagen vi offisielt ble et par, og den 14 Januar 2012 var dette et år siden! Så Scott overasket meg med å kjøre ned til en vakker plass med lang sandstrand, ca 2 timer fra Melbourne. Her hadde Scott booket oss inn på parasailing igjen (hvor vi henger i fallskjerm etter båt)! For et år siden dyppet de oss såvidt i vannet når de dro oss inn igjen, så da de spurte om vi ville bli dyppet var det dette vi forventet oss. Men ånei da. Her var det hele fjukings kroppen i vannet! Se for deg å henge høyt oppe etter en string fra en båt, båten sakker av, og du daler sakte men sikkert ned mot vannet. Du vet ikke om det vil være kaldt eller ikke, men du vet at du vil treffe vannet en eller annen gang. Det virker som en evighet, og akkurat idet du treffer vannflaten girer båten opp igjen, og du fyker bortvoer vannet, hele kroppen under, mens vannet fosser rundt deg! Vanskelig å forklare, det må bare oppleves. Og vannet var faktisk mye varmere enn hva jeg hadde trodd. Bortsett ifra at jeg helt seriøst trodde vi kom til å synke pågrunn av den store seilduken som landet sånn halveis over oss, var det helt ufattelig morro! Har du muligheten til å parasaile, gjør det!

Etter dette kjørte vi et par minutter til, før vi kom til en liten turistplass med koselige cafeer og igjen, en kjempefin lang sandstrand! Nå skulle vi ut til havs for å snorkle med sel! Da Scott fortalte meg om disse planene, trodde jeg vi skulle til en dyrepark, men neida, det var ville sel det var snakk om! Og jeg som aldri før har snorklet! Vi var vel rundt en 30 stykker ombord på båten, og 5 instruktører. 2 av dem var med oss i vannet, noe jeg absolutt følte var betryggende. De første 10 minuttene var jeg vettskremt. Ikke kunne vi nå bunnen, og selv om du fløt med våtdrakten måtte du hjelpe til med å holde hodet over bølgene. Men gurimalla, det var gøy! Jeg så til og med en nemo fisk! Og masse sel! Som ikke var redde for oss i det hele tatt, men veeeldig nysgjerrig! Jeg var så nærme dem at jeg kunne lett tatt på dem, men bestemte meg for ikke å utfordre skjebnen :P Men gøy var det, når jeg lå på magen og tittet ned i vannet med snorkleutstyret, og under meg var det en sel som svømte på ryggen og tittet opp på meg! Verdens beste følelse, og absolutt noe jeg bare MÅ gjøre igjen :)

I våtdraktene! Klare for action!

:D

Gud bedre for et langt og kjedelig innlegg. Om du vil, kan du bare titte på bildene og drite i teksten :P Men om du leser dette så regner jeg med at du enten har lest alt allerede, eller kun har scrollet ned til bunnen for å se om det var noe som var mer interresant lengre ned. Desverre må jeg skuffe deg.

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

One response »

  1. <3 Åhhh,,,du opplever så mye fint Patricia <3 det er ¨å gøy å koselig for meg å sitte her å lese om det ))) Jeg blir så glad for jeg ser jo at du har det så bra der nede….Scott er jo bare så herlig å snill med deg ))))) Det gjør meg oxo glad ))))) Hilse han så mye å ha det så bra igjen ))) Klem fra mams )))))

    Svar

Legg igjen en kommentar

