RSS Feed

You’re good!

Nei nå. Nå har jeg mistet bloggen helt føler jeg. Ikke har den det utseende jeg ønsker den skal ha, og ikke har jeg lagt inn et blogginnlegg på flere dager. Hva skjer? Jo, hvor skal jeg begynne? Mye har skjedd siden sist og… (bare vent litt, jeg må åpne en ny fane, gå inn på bloggen min, og se når jeg skrev sist…) Nei, se der ja. Den tredje januar. Og da skrev jeg ikke om nyttårsaften en gang.

Vel, jeg får vel bare sette igang.

Nyttårsaften i år, ble nemlig tilbragt i Sydney. Du vet. Byen med operahuset og den der brua. Joda. Hadde det heeelt konge. Vi bodde hjemme hos våre venner Mick og Krystle, en time med tog fra sentralbanestasjonen. Det har jo klart sine ulemper ved å bo så langt fra byen vi i utgangspunktet besøker, men helt klart fordeler også. For det første er det jo gratis :) For det andre, var leiligheten deres helt fantastisk utrolig fin. Stor, lys og åpen, med to bad, inkludert boblebad, tre soverom, stor stue, kjøkken og veranda med havutsikt!

Utsikten fra verandaen en varm sommerkveld.

Første dag i Sydney, var det sightseeing på gang. Operahuset har vi vært i/rundt/på/utenfor tidligere, så tok oss ikke tid til den 10 minutters gåturen det tar fra havna. Det vi derimot tok oss til til, var en to-timers spasertur inn til et populært markedsområde kalt «The Rocks», men som desverre endte i katastrofe. Vi rotet oss ikke bort, men vi tok et par venstre svinger, hvor vi egentlig skulle ha tatt høyre svinger. Nåja. Vi kom oss iallefall tilbake til havna, hvor vi hadde booket oss inn på et nydelig lunch cruise.

Turistbilde foran brua.

Operahuset.

Yay. Turist!

Og båten var norsk! (Neida, ikke se på ølglasset.)

På nyttårsaften hadde vi biletter til «Luna Park». En lite fornøyelsespark som holder til like under brua, med perfekt plass for raketter. Med i biletten var det gratis bilett til alle karuseller, pluss DJ og diverse artister som underholdte rundt omkring i parken. Tida inne i parken ble for det meste brukt til å stå i ølkø. Men hu og hei det var gøy! Fikk tid til et par karuseller, og hørte såvidt på musikken som ble spilt, men det var jo tross alt ikke derfor vi var der. Vi var der for raketter! Og det var gøy! Rakettene som jeg alltid har sett på TV, og nå så jeg dem med mine egne øyne! Hurra for det!

Meg og Scotty!

Her er gjengen vi feira med. Mick foran, Krystle i blå kjole, meg og Scott til høyre og de to andre husker jeg desverre ikke navnet på... Men var en gøy kveld, uten tvil!

Også var det tid for fyrverkerier! Var ikke så enkelt å få tatt bilde av, men gjorde iallefall et forsøk.

Det sprakte og smalt i 15 lange minutter!

Bakrusen dagen etterpå ble kurert med donuts til frokost, og strandliv resten av dagen.

Første nyttårsdag!

Kunne enkelt ha sovnet slik. Behagelig bedagelig.

Kose kos!

 

Scott også såklart.

Den siste dagen der oppe, dro vi til kjente Bondi beach. Ikke hørt om? Da er du nok for gammel :) Hvem har vel ikke hørt om de veltrente muskuløse kjekke bedårende livvaktene fra tv-serien Bondi-rescuers? Litt sånn som Baywatch, bare at alt skjer på ekte. Lizzom. Planen var at jeg skulle springe ut i bølgene med stålkontroll, og så leke at jeg mistet kontroll. For da hadde nok han der kjekkeste av dem kommet for å redde meg. Men da vi kom dit, ble det litt for skummelt, for jeg hadde helt glemt hvor store bølgene på stranda her nede er! I Melbourne er de ikke så store, men to timer med fly lengre nord er de store nok til å skremme meg iallefall. Man har liksom to flagg, og et åpenrom mellom disse flaggene på et par meter. Og det er kun innenfor her man har lov til å svømme. Livvaktene er overalt, i vannet, utenfor vannet, i den trygge sonen, utenfor den trygge sonen, i livvakthuset sitt, i båtene sine, på surfebrettene sine og i godstolen langt inne på land med en kikkert i hånda. Trygt er det iallefall.

Jeg så desverre ikke noe til kjekkasene fra Bondi Rescuers, men de var nok ikke langt unna for kamera teamet var i vannet hele tiden for å filme. Så om du følger med på serien, ha øynene åpne for en rødhåret tøffas som leker med bølgene som om det var hans beste venn, og en litt skeptisk Patsy et par steg bak som snur ryggen til hver bølge som slår mot henne for å ikke drukne.

Woah Moah!

Fish & Chips & Sand hører med :)

Dette er altså livvakt huset som blir brukt i tv-serien ;)

Også kjøpte jeg meg en kokosnøtt.

Og det var den turen. Herlig :)

Nå er det en del mer ting jeg skulle ha srekvet om og lagt ut bilder fra, men i og med at dette innlegget ble tusen ganger lengre enn hva planlagt, tror jeg at jeg sier thats it, og venter heller med neste innlegg til jeg får internett. (Om en uke.)

So long!

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

One response »

  1. <3 Så artig å få lese alt det du opplever Patricia …….Føles ikke at du er så langt borte når jeg får ta del i dine opplevelser på denne måten <3 Men uansett savner deg <3 No e klokka 10 søndag kveld den 5 februar…ute er det ca – 5 eller – 6 grader å masse snø,,,er meldt regn å mildvær i morgen igjen,,,så her skifter det fort <3 Hilse Scott å ha det bra så lenge <3 Jeg skal legge meg no <3 Nattaklem <3 Glad i deg <3
    Klem fra mams <3

    Svar

Legg igjen en kommentar

