RSS Feed

Tut tut tulling!

Posted on

Igår kveld hadde jeg faktisk sovnet før midnatt. Hvor lenge siden er det ikke det har skjedd liksom? En evighet eller to. Men så da. Nøyaktig et minutt over midnatt stod plutselig Scott utafor døra mi med 10 hvite roser og en eske sjokolade! «Happy 6-months anniversary» sa han. Fineste kjæresten i hele verden! Også spiste vi sjokolade og koste oss. Idag har vi vært i 35te etage og spist lunch på en fin restaurant. Jeg vet ikke hva jeg hadde, for det så ikke ut som noe, og det smakte ikke som noe jeg har spist før (bortsett fra din lille biten med lever, som jeg fint la tilside på tallerkenen). Men godt var det likevel. Også drakk vi vin. Tenk å drikke vin med kjæresten i 35te etage før klokka 2 en helt vanlig onsdag da :)

Så måtte kjæresten på jobb, og jeg fartet byen rundt for å kjøpe kjærestebursdagsgave. For Scott har nemlig bursdag snart. Og da må man handle kjærestebursdagsgave. 30 minutter på trikk, 15 minutters vandring og 10 minutter på tog senere, var jeg endelig på den butikken jeg planla å dra til. Og der sto den. Kjærestebursdagsgaven. Rett framfor disken. Jeg gikk fram og sa. «Jeg skal kjøpe den jeg.» «Hæ??» svarte mannen, og trodde ikke helt på meg. Han prøvde først å overtale meg til å kjøpe noe annet, men alt det andre har kjæresten min fra før av. «Nei. jeg tror nok jeg vil kjøpe den der!» sa jeg igjen. Mannen bak disken ble litt sånn merkelig og viste ikke helt hva han skulle si eller gjøre. Så prøvde han å fortelle meg at den kostet nok litt mer enn hva den var verdt, og at mange mange andre har også trodd de ville kjøpt den helt til de har sett seg rundt om i butikken og funnet noe annet. Jeg for min del har vært i den butikken et par ganger før, og jeg vet at det ikke er noe annet der enn akkurat denne jeg ville kjøpe, så igjen sa jeg (mens jeg la armene i kors); «Nei.., det er nok denne jeg vil ha. Går det bra eller?» Mannen svarte: «Ja, joda, såklart. Hvem som helst kan jo kjøpe den. Det er bare det at.. den tilhører liksom butikken…» Så begynte han å børste støv av kjærestebursdagsgaven mens han fortsatte; «den har liksom vært her helt siden jeg begynte å jobbe her, det er liksom denne alle kommer innom for å se på. Og alle vil kjøpe den. Men ingen gjør det. Men joda, hvem som helst kan jo kjøpe den når som helst…» Jeg fikk jo rent dårlig samvittighet der jeg sto. Men jeg ga meg ikke da, så en hel evighet senere, etter en vandring gjennom hele byen drassende på kjærestegaven, og med mange morsomme blikk, kommentarer og lure smil senere, sitter jeg nå i senga mi. Kjærestebursdagsgaven sitter faktisk rett ved siden av meg. (Haha, nei det er ikke en hund. Eller en hest. Det er ikke et dyr i det hele tatt!) Gleder meg til kjærestebursdagen og til at kjæresten skal få kjærestebursdagsgaven sin :)

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

One response »

  1. <3 Åh,,,Patricia så fint å lese bloggene dine,,,håper Scott ble glad for kjærestegaven <3 Gla i dæ <3

    Svar

Legg igjen en kommentar

