RSS Feed

Its Wicked! W w w Wicked!

Posted on

Me and Scott had looked forward to going to Adelaide, it would be so fun and we also had a ticket for the musicalshow Wicked. Excited!

Men hva skjedde så? Joda. Vi dro til flyplassen, alt var klart og vi gledde oss veldig! Dessuten skulle vi jo møte Kara igjen :) ei Scott var på Contiki med, og som jeg møtte igjen på Oktoberfest forrige år :) alt gikk strålende etter planen (til forksjell fra de andre gangene vi har vært ute og flydd), og da vi landa stråla både sola og glade Kara mot oss :) første stopp på planen var sjokoladefabrikken! Wow! Desverre hadde de ikke omvisning idag, men vi fikk i det minste kjøpt sjokolade! For.. 48AUD! Nam! Masse god sjokolade i sekken min :) da vi satt oss i bilen igjen for å dra til Kara og pakke ut (vi skulle overnette hos henne) begynte jeg så smått og føle meg dårlig. Men hjem til Kara kom vi, vi hilste på de to søte labradorene som har vokst helt utrolig siden vi så dem sit i januar, og foreldrene hennes er fortsatt like hyggelige :) neste på planen var å dra på vinbryggeri omvisning (!!!) før vi skulle pynte oss og dra på musikal framføringa :) vi tok trikken til byen, men på dette tidspunktet tror jeg at jeg hadde både feber, gulsott og klamydia. (true story). Vi spiste lunsj i sentrum (dvs, de to andre gjorde det, jeg prøvde å overtale meg selv om at jeg ikke var syk). Scott (så herlig som han er) kjøpte likevel en salat til meg, så fikk da noe i magen :)

Vi skulle møte turbussen og resten av vinbryggeri følget utenfor, så der sto vi med et gammelt par på 80 og venta spent. Turbussen kom, så med 1 snodig ungt kjærestepar fra Adelaide(«Im just here because my gf forced me»), 6 eldre(men koselige)par fra Italia, New Zealand og rundt omkring i Australia, pluss 4 turister fra Hong Kong, rullet vi avsted. Dette var en liten minibuss, og så rebellske som vi er, satt vi såklart bakerst. Dette medførte jo at jeg ble dårligere og dårligere, men i og med at jeg retta all fokus på veien framfor oss og ikke sa et ord på hele turen (bortsett fra «seeee», «wooooow», og «I dont feel very well»)overlevde jeg. Vi dro innom 3 forskjellige vinbryggerier (som dere vinkjennere i Norge garantert har hørt om, men jeg levde for mye i min egen lille boble til å legge merke til navnene). Vi kjørte også forbi bryggeriet til Jacobs Creek (som ja, var den enesten jeg kjente igjen navnet på). Naturen var helt fantastisk, bryggeriene skikkelig romantiske, og vinen helt fantastisk god! Desverre klarte jeg ikke å nyte opplevelsen til det fulle i og med at alt jeg tenkte på var senga mi hjemme og at jeg måtte overleve dagen og kveldens store høydepunkt! Heldigvis klarte jeg å somle neg til å kjøpe med suvenirer, så det ble to flasker med godt innhold (en spicy meads som skal serveres varmt, og en sjokolade vin!! Yummie!), pluss ei krukker med hjemmelaget honning gitt :p bussturen hjem igjen var helt forferdelig, men heldigvis ble vi levert på døra, og jeg gikk rett til senga. Scott og Kara spiste middag med Karas familie mens jeg hvilte og diskuterte med meg selv hvorvidt jeg skulle dra på Wicked eller ikke. Scott kom opp etterhvert og sammen fant vi ut at det hadde jo vært dumt om jeg først hadde bilett, Neville fikk sett det. Jeg tok to smertestillende og et eller annet Karas far ga meg, tok på meg to jakker og fylte på vannflaska. Vi ble kjørt ned til showet, mem da vi skulle gå ut av bilen ombestemte jeg meg. Å sitte i over 3 timer der inne var uaktuelt i den formen jeg var i! Så jeg spurte sjåføren pent om han kunne kre meg tilbake. :( så nå ligger jeg i den lånte senga og blogger km noe totalt uinteressant mens min kjære og Kara er på Wicked. Jeg ba dem kose seg og fortelle meg om det etterpå, selv om det kommer til å suge kraftig :p klokka er 9, og de kommer ikke til ake før nærmere 12. Heldigvis har jeg denne bloggen å pludre med, pluss et par bøker jeg tok med hjemmefra :) håper virkelig jeg blir bedre til imorgen!

Igår kveld bestilte forresten jeg og Scott tur til Cairns i Juli!! Utrolig spennende! Hva planen er å gjøre der oppe kan jeg fortelle om en annen gang ;) dessuten har vi bestemt oss for å spare penger til Norge tur om et år :) da blir vi hjemme i tre måneder ;) Juhuu!

Æsj, jeg får avslutte nå :p send meg en Nice tanke eller no da :) kanskje du får en tilbake :p

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

One response »

  1. Yvonne Nylander

    <3 Åhhhh,,,kjære Patricia,,,så synd at du ble syk. Uff <3 håper du er bedre til i morgen. Kanskje Scott å Cara tar masse bilder å forteller deg når de kommer tilbake.
    God bedring pia mi <3 Klæmz te dæ <3

    Svar

Legg igjen en kommentar

