RSS Feed

Back on track! Norwegian it is!

Posted on

Hei alle nordmenn og nordkvinner!

Jeg har ikke saa veldig mye aa informere om, bortsett fra det at det er kaldt, jeg trives i huset mitt, og jeg har allerede hatt en eksamen. I vinter planlegger jeg og Scott og dra til varmere stroek. (Ja, hvem skulle tro det.., man er i Australia, og planlegger aa dra til varmere stroek?) Men her i Melbourne er det ganske kaldt faktisk. Paa det kaldeste kan det bli 0 grader. Naa kan man jo tenke som saa, at siden man er nordmann eller nordkvinne saa er ikke 0 grader noe aa syte over… Men jo. Det er det. For her er ikke husene isolert i det hele tatt! Og ingen bruker vanter. Eller skjerf. Eller ull-undertoey. Saa jo. Det ER kaldt. Jeg bruker forsaavidt baade vanter og skjerf. Ull-undertoey kan jeg klare meg uten :P

Vel. Det var jo faktisk noe aa fortelle likevel :) Her kommer iallefall et par bilder til dere som ikke er paa facebook :)

Et bilde ifra paaska. Her e gjengen som dro :) Luke, Nat, Lilian, Angela, Elise, Talin, Patsy og Scotty!

Bading paa stranda var godt! Litt kaldt kanskje, men ikke kaldt nok til at vi feiga ut :) Og boelgene VAR faktisk stoerre enn hva det ser ut som. Jeg lover.

Bading paa stranda var godt! Litt kaldt kanskje, men ikke kaldt nok til at vi feiga ut :) Og boelgene VAR faktisk stoerre enn hva det ser ut som. Jeg lover.

Lilian, meg og Nat paa den fancye baren kalt Spice Market.

Nordkvinne Elise og meg. Blaatt haar er kult. Ikke si no annet.

Vaffelkveld i den svenske kirka. NAM! Det var utrolig utrolig UTROLIG godt! Bringebaersyltetoey og roemme :) NAM!

Og ja! Tenk! De hadde til og med brunost! Innpakningen var litt annerledes enn hva man er vant til, men det var noyaktig samme brunost som man faar i Norge :) Floetemysost fra Tine! Jeg kjoepte med en pakke hjem til Scott.

Han likte det! :D Hurra! (For han liker ikkeroeykalaks, kaviar, kokte egg, groet, skolekritt, tyrkisk pepper og mandelstang nemlig. Men brunost var godt! :D

Han likte det! :D Hurra! (For han liker ikke roeykalaks, kaviar, kokte egg, groet, skolekritt, tyrkisk pepper og mandelstang nemlig.) Men brunost var godt! :D

Ogsaa var det 17. Mai. (Jeg hadde en morsom video hvor en gjeng fulle nordmenn sto paa scenen og gaula: "Alt for Norgee... Elsker aaalt, om vi maaa! Vi er... roede hvite blaaa.." osv, mens jeg og to andre nordkvinner veiva med flagget og sang med nede paa gulvet, men jeg kan ikke finne den, saa dere faar innbille dere det istedetfor.

Russe Scott med russehatten sin som jeg sendte ned til ham forrige Mai. :) Russenavnet er saaklart Mr. Brunost. Ganske lamt hadde det vaert i Norge, men her i Melbourne er det ganske kult. Og folk lo. :)

Jeg har blitt helt fantastisk opphengt i Australsk fotball! Ikke fordi Scott var det fra foer av, men fordi vi sammen har blitt oppslukt av det. Goey! :) Saa her om dagen var det en stor kamp til aere for aborginerne. Essendon (laget vi gaar for), og Richmond sine farger er til sammen aborginerne sine farger, saa ja.. uhm. Anyway.. Jeg og Scott betalte litt ekstra og fikk derfor orange t-skjorter og vi gikk en mars paa ca 5 km med en haug andre mennesker. Da vi kom til stadiumet, fikk vi gaa paa paa banen, mens det satt rundt 80.000 mennesker rundt oss! Toeft!

Ogsaa et bilde fra da jeg var utkledd som Ramona Flowers. Yay ;)

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

Legg igjen en kommentar

