RSS Feed

Shitt, its på norsk!

Herlighet. 9 dager igjen. Ufattelig snålt. Men guri, så tøft! :D Jeg eh.. Jeg har ikke ord. Klarer ikke helt beskrive den følelsen jeg sitter med. Hvilke tanker jeg har. Det er for ufattelig. Liksom. På en måte.

Uansett. Helga har jeg tilbringt med Røde Kors Ungdom. På Haraldsheim vandrerhjem i Oslo. Good times. Vi har hatt kurs for 15 håpefulle barn, som iløpet av helgen lærte seg hvordan man bøller med andre barn. Rett og slett. Men i god mening da. For et års tid tilbake, skrev jeg et innlegg hvor jeg også la til en promofilm fra På Flukt. Denne er vist fjernet fra youtube, så det ble ingen forklarende video denne gangen. På Flukt er altså det vi kurset om i helga. Og kort fortalt. Er det et rollespill som varer i 24 timer. Hvor vi som intstruktører fra Røde Kors spiller byråkratiske kontorrotter, gretne grensesjefer, strenge tollansatte, usikre guider og hyggelige hjelpepersonell i flyktningeleire. Deltakerne (som som oftest er rundt en 15 år), spiller flyktninger fra Somalia. Nå har På Flukt gjengen fått 15 nye instruktører, gratulerer til dere alle! Gleder meg til å se hvordan det går med dere :)

Sunniva, Vemund, Mirna, Andreas, Ida, Inga og Solveig

John, Habon, Malinn, Mats, Maja, Alexandra, Jon-Martin og Kine.

Solveig har full kontroll ;)

Karl Johan, Hèlen og Merete! The leaders ;)

På søndag hadde vi litt ekstra tid. Så jeg, Karl Johan, Eivind og Hèlen dro til Oslo Operahus. Jeg hadde jo ikke vært der før, så var jo en selvfølge at jeg måtte dit. Flott bygning, men marmorplater er kanskje ikke det smarteste valget de har tatt? Dette fortalte Hanne meg. Hvem Hanne er? Vel. Først litt bilder.

Meg og KJ @ Operahuset!

Djea!

Hanne. Hanne er ei trivelig ung jente som studerer geologi ved NTNU. Jeg kjenner henne egentlig ikke. Men. På fredagskveld. Satt jeg og Karl Johan (heretter kun KJ), i hostelresepsjonen. Klokka var rundt 0200, og vi vurderte virkelig å legge oss. Ved resepsjonsskranken står det to, jeg tipper, latin-amerikanere. Det er ikke særlig unormalt, i og med at vi befinner oss på et vandrerhjem i Oslo. Her er det mange nasjonaliteter. Plutselig kommer to unge jenter stormende inn. De beskylder de to mennene for å ha kommet inn på rommet dems midt på natta og stjålet en mobiltelefon. Etter mye styr, mye kjefting, og mange beskyldninger, ringer den ene av jentene til mobiltelefonen. Dette kunne høres i hele resepsjonen, og det var vel egentlig ingen tvil om at lyden kom fra mennene. De to nektet all skyld, og var på veg til å forlate hostellet, da den ene av jentene røsker tak i treningsbaggen til vedkommende, og tømmer innholdet på gulvet. Ingen telefon. «Du har den i lommene dine!» sier jenta. Mannen vrenger lommene, drar ned buksa og bokseren, slenger litt med utstyret og roper tilbake: «JAG HAR DEN INTE!». Ja, på gebrokkent svensk. Resepsjonisten ringer (endelig) vaktselskapet, og de to mennene begynner å bli tydelig stressa. Den ene tenner er røyk, og de er iferd med å forlate området igjen. Den største mannen er utenfor, resten av gjengen går etter (De to jentene, resepsjonisten, KJ, og to spanjoler). Jeg tenker at jeg må gjøre noe, så jeg gjør et latterlig forsøk på å stanse mann nummer to. Det funker heller dårlig, så plutselig er begge mennene borte. KJ og de to spanjolene springer etter for å finne dem. Jeg blir igjen med jentene,og hun uten mobiltelefon får sperret SIM-kortet sitt. I mellomtiden har også jentenes professor (de er på utflukt med geologiklassen) kommet til. Vaktmannen kommer også, men kan desverre ikke gjøre noe. Han ber oss ringe til politiet, men de kan heller ikke gjøre noe. Det ender med at jeg og KJ blir med professoren og den ene jenta til politistasjonen for å anmelde saken. Etter et par skjemaer som måtte fylles ut, et grundig vitneavhør av meg og KJ, samt et enda grundigere avhør av vedkommende, kom vi tilbake 0700 om morgenen. Da var det kun 1 time igjen til oppmøte for kursgjengen. Heldigvis er Merete ei snasen dame som lot oss sove til 1200. :)

Innholsrik helg. Og Magnus: Jeg husker avtalen. 2 uker. Max ;)

:D

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

2 responses »

  1. Knallhelg! Og for en fredag! Men er litt nyskjerrig på avtalen mellom deg og Magnus:P

    Svar

Legg igjen en kommentar

