RSS Feed

Patsy åpner herberge!

Posted on

Couchsurfing. Genialt. I tell u. Genialt. Jeg savner dem allerede. Ok. La meg starte fra starten.

I forriggård, klokken 20.00 fikk jeg mail. Fra ei side på nettet. Ok. La meg starte enda litt tidligere.

Yoav. Fra Israel. Kul fyr. Virkelig. Kan prate med ham om alt og ingenting, alt fra politikk til nasjonalretter og bløte sokker. Han vet jeg er blitt hekta på reising. Så han ga meg en link. http://www.couchsurfing.com. Jeg gikk inn på sida og leste litt. For folk som liker å reise, og det å møte nye mennesker. Meninga er at man skal sove på sofaen til andre istedetfor å bruke penger på hotell. Vel. Jeg registrerte meg. Kult. Slike sider er alltid litt vanskelig å forstå seg på i starten, så jeg gjorde ikke så mye. Skrev at jeg hadde en sofa ledig, og litt random facts om meg. Ikke no profilbilde, ikke no alder etc. Så glemte jeg hele greia.

. I forriggård. Fikk jeg en mail. Klokken 20.00. Det var fra en Robbie fra England. Han og en kamerat var på reise i Sverige og Norge. Nå hadde de vært en runde i Sverige og kom til Norge for en uke siden. De hadde jobbet på en gård på Ler (som jeg har fått høre et par VILLE historier fra, de fikk blant annet servert samme mat som grisene fikk, dusje fikk de ikke, vaske klær fikk de ikke og de måtte jobbe fra 06.30 til 18.00. Wow) og nå skulle de til Trondheim. De lurte derfor på om jeg kunne vise dem byen, og eventuelt låne dem en sofa. Jeg svarte umiddelbart at ja, det var bare å komme. Jeg fikk ny mail med telefon-nummeret dems, og stille ble det. Og igår. Sto de i gangen rundt 15.00. Awesome.

Det har vært så gøy å ha dem på besøk. Hyggeligere gutter skal du faktisk lete en stund etter! Da de kom fikk de såklart ta seg en god dusj, og vi satte på to vaskemaskiner med klær med en gang. De var svært takknemlige og gjentok det hele tiden. Søtinger. Deretter laget vi oss pizza sammen, det var ganske koselig. Dessuten hadde jeg og Torstein «hjemme-alene-fest» her, så de fikk med seg en ekte trønderfest også gitt. Selv om de ikke forstod språket kosa de seg masse. Og utover kvelden observerte jeg dem i gode samtaler med flere av de besøkende. Dessuten tok Rowan helt av på det provisoriske dansegulvet vårt på kjøkkenet. Det. var. . kult. KULT! I tell u!  På forhånd hadde jeg og Rowan vært i andre etage og tjuvlånt sofaen dems, meninga var nemlig at en av dem skulle sove på den. Slik ble det ikke, det så jo faktisk ikke ut på stua, så vi tok liksågodt alle putene med inn på mitt rom, slik at de la seg på gulvet mitt. Det var veldig hyggelig å ikke våkne alene imorrest :) Idag har vi vært i Tyholttårnet. Snurrende gulv. Kult! Men fy fader. For en appetitt engelskmenn har! Vi satt der i nærmere to timer før de var ferdige med pizzabuffe’en. Jeg er sikker på at de spiste 20 pizzaslizer hver. Utrolig. (Spennende, ikke sant?) Deretter gikk vi nedover til byen, hvor vi på veien gikk innom Festningen, sykkelheisen vår Trampe, Bakklandet, og diverse smågater i sentrum, før vi endte opp her hjemme igjen.

Nå har de netopp dradd, og jeg savner dem allerede. Dette har vært to helt fantastisk morsomme dager, sofasurfing er genialt! Jeg åpner herved herberge! (Heihei hybelroomies, dere har bare å befinne dere i dette altså.) (Neida, skal såklart innhente tillatelse fra dere før jeg slipper inn noen;)) Uansett. Jeg anbefaler det virkelig. Dette er absolutt noe jeg skal fortsette med. Savn.

Patsy, Rowan, TJ og Robbie <3

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

4 responses »

  1. Å, herlig! Jeg har hørt så mye bra om sånt, men ser ikke helt for meg at jeg tør. :P men gøy! :D

    Svar
  2. Så utrolig fett! Slike hendeleser er virkelig minner for livet :)

    Svar

Legg igjen en kommentar

