RSS Feed

«Påskelæll» – Sitat: Random facebookbruker.

Posted on

To storyer å fortelle. Den ene først. Den andre etterpå.

1)
Det hele starta vel med at jeg påpekte at grunnen til at mine kjære guttebasser ikke er nevnt i bloggen på ei stund, er fordi ingen har utmerket seg noe særlig i det siste. Altså. De har alle vært seg selv, vært like koselige som vanlig. Vært like morsomme som vanlig. Og vært like søte og kjekke og hotte og uimotståelige som vanlig. Men. Det er jo begrenset hvor ofte jeg kan gjenta det i bloggen liksom. Iallefall. Det startet med det. Så vet jeg ikke helt hva som skjedde. Men plutselig hadde jeg på en finurlig måte greid å utfordre Dag Morten til å la være å prate med meg over så lang tid som mulig. Jeg hadde ingen tro på at han kom til å klare seg lengre enn ut dagen igår. Men joda. Han går fortsatt forbi meg uten å si et ord. Selv om jeg gjør alt for å få en bit av hans verdifulle oppmerksomhet. Jeg er trist. Hva om han greier seg ut hele denne dagen også? Det betyr. At han drar til Nøtterøy for påska uten å si hadet til meg. Hrmpf. Men. I og med at jeg skriver dette blogginnlegget, så bør jo hele utfordringa kanselleres. For grunnen til det hele starta jo med at ingen hadde blitt nevnt! Vel, bare sånn for ordens skyld, så kan jeg igjen nevne det… At Dag Morten er råkul (og jeg håper han velger å avlyse hele «ikke-snakke-med-Patsy-utfordinga», og JA kjære Dagis, isåfall kan du anse slaget for vunnet), Henning er nyklipt (han ble helt ultra-awesome-handsome), Johan har nå netopp dratt nordover til Harstad for påska (og jeg fikk denne ukas beste klem ever før han dro!), Johannes har tatt seg en liten tur til India for et par uker (og jeg er ikke sjalu i det hele tatt, u go boy!) og Torstein. Så kul som han er. Så blir han hjemme i Klæbuveien sammen med meg! Det fortjener han max credz for. Så. Dagis, hut deg ut fra rommet ditt, smil ditt vakre smil, og si med din pene stemme: «Halla Patsy!» That would make my day.

2)
Idag. Da jeg var på veg hjem fra skolen. (Ja, jeg gikk! Credz til meg.) Iallefall. På vei bortover Gamle Bakklandet, fikk jeg øye på en flokk måker. De hadde samla seg i en flokk på den eneste grønne flekken (i den grad flekken kan kalles grønn, mosegul er kanskje mer beskrivende) på mils omkrets. Der sto de i ring og flaksa litt med vingene før de sammen i et stort kor utbrøt: «EEEEEW EEEEEEEW EEEEW» (Ja, nå vet jeg ikke helt hvordan en måkelyd skal beskrives, men i mine ører hørtes det ganske tydelig ut som eeeew.» I det måkene startet gnålet sitt, ble jeg først litt paff, skvatt litt til og stansa opp et lite sekund. Det første jeg tenkte var: «Jada! Nok et vårtegn det her! Nå kan det umulig være lenge igjen!» Men så. Så ble jeg klar over hva som egentlig foregikk. Jeg sank ned på kne i snøen, så lavt jeg bare kunne, jeg nærmest la meg langflat ned på bakken… før jeg hvisket til meg selv mens jeg holdt meg for ørene: «Æsj, teite måker! Hadde jeg ikke vist bedre, hadde jeg trodd dem var tilbakestående hele gjengen!»

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

6 responses »

  1. ???

    what?

    Du må jo fortelle hva det var de gjorde!

    Svar
  2. Vil gjerne gi litt sympatisk credz til denne «random facebookbrukeren». Han heter Erik og er awesome. Vær så god, Erik ;)
    Halla Patsy!

    Svar
    • Såklart skal Erik få den credz’n han fortjener. Ganske usympatisk av meg å ikke nevne ham med et ord.

      Men Hei Erik, Dag har rett. Du er awesome. Jeg likte «påskelæll» statusen din, så jeg stjal den. :) Yo.

      Svar
  3. Helt enig, du må fortell ka måsan gjor, Patricia. :)

    Svar

Legg igjen en kommentar

