RSS Feed

Norge VS. Australia. – Drømmer VS. Planer.

Posted on

Planer. Jeg har så mange planer. Drømmer. Det kan av og til være vanskelig å skille mellom planer og drømmer. Men uansett, så er det ganske viktig. Å ha planer mener jeg. Og drømmer. Noe å strekke seg etter.

Jeg har vingla ganske fram og tilbake på hva jeg skal gjøre etter dette skoleåret. Nå tror jeg at jeg har blitt enig med meg selv. Jeg dropper forkurs for sivil ingeniør. Jeg dropper lærerutdanning. Jeg dropper nordisk. Jeg dropper alt som har med studier å gjøre. Iallefall et halvt år. Hva skal jeg gjøre da? Joda. Jeg tenkte først. At jeg skulle dra som frivellig til Sør-Afrika. Der kunne jeg velge å jobbe med enten barn eller ville dyr. Det hadde virkelig vært noe. Men det var ikke det jeg endte på tilslutt. Nå er nemlig planen at jeg finner meg en jobb til høsten. Så jobber jeg. Og sparer penger. Og i romjula. Da. Da stikker jeg til Australia. Australia! For å feire nyttår der nede. Tenk deg. Reise fra snø, vintervær, kulde og mørke til sommer, grønt gress, grilling, sol, bading og… musikkfestival! (!!!!) Planen er å delta på en tredagers musikkfestival, før vi avslutter det hele med å gå inn i et nytt år. 2011. Det blir stas! Deretter har jeg en hel måned på meg før jeg begynner å studere på universitetet i Wollongong. Den måneden skal bli brukt til å reise litt rundt. Bli kjent og finne meg et sted å bo på. Wollongong er en liten kystby som ligger kun en time unna Sydney. Skolen jeg kommer til å gå på ligger like ved stranda, og vil jeg inn til storbyen, er det bare å stikke til Sydney. Herlig. Hvilket studie jeg kommer til å velge er litt uklart ennå. Turisme er et alternativ.

Om dette er en plan eller en drøm gjenstår å se. Jeg håper virkelig ikke at dette bare er en drøm.

Min flotte venninne Stina, har allerede tilbringt et halvt år der nede. Og av de historiene jeg har fått servert, har det bare vært go’historier. Virker som hun har hatt det aldeles flottende flotters. Og det akter jeg å ha også. Dessuten kommer jeg ikke til å reise alene. Jeg drar med Helene og Tine, to tøffe venninner fra klassen. Blir det en ny runde med Norway VS. Australia mon tro?

Ketil!

Blinky Bill!
About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

One response »

  1. Wow, så herlig! Go for it :)

    Svar

Legg igjen en kommentar

