RSS Feed

«Ingen, ingen! INGEN avlyser en date med meg!» Sitat ukjent.

Søkemotorer. Folk søker. På ting. Og tang. Og noen ganger…. Noen ganger, så havner disse folkene på min blogg. Pågrunn av ting de har søkt på. Som jeg (kanskje) har skrevet om. Det er ganske fascinerende å følge med på. Folk søker på mye. Veldig mye. En del av det de søker på er sært. Men det jeg likte idag da jeg så etter. Det likte jeg svært godt. Igår var det nemlig en person som hadde søkt på «Petter Northug klysete» og kommet inn på min blogg. Like. Og idag. Idag hadde noen søkt på «Thomas Ulsrud deilig». Dobbelt-like. For en tid siden så jeg at noen hadde søkt på «stygg bamse». Og «brusautomat».  Og «kjøttboller ikea stor». Slike søk får meg til å undre hva jeg egentlig skriver om i bloggen min. Jeg er temmelig sikker på at jeg aldri har nevnt verken stygge bamser eller kjøttboller fra ikea. Og forresten. Noen ganger blir jeg paranoid av disse søkene. Minst en gang i uka er det nemlig noen som søker på «patsy blogg», «patsyblogg» eller bare «patsy». Det kan såklart være noen andre de søker etter. I en del av tilfellene iallefall. Men ikke nok med det. Neida. En gang hver andre uke nemlig… Er det noen som søker på mitt fulle navn. Og det freaker meg helt ut. Hvorfor søker folk på meg? Jeg pleier ikke å søke på andre. Gjør du? (Kvasir er best på norsk forresten.)

Men nå må jeg pakke. Hva skal jeg ha med meg til Praha? Tipper jeg kommer til å bruke hele dagen på det. Men det går greit. Toget går ikke før 23.05 ikveld. Jeg gleder meg. Det gjør de andre også. Det ser jeg på facebook. Statuser som «Praha snart! :D <3», «pakka ferdig t Praha! :D» og «Bære 11 tima tel turn t Praha bynn! :D» herjer vilt i gjengen som skal dra. Enkelte er også overivrige. «Fuck me, im going to Prraaaaaaaaagueeee today :-D yeah baby, yeah ;-D» er et eksempel. Ganske genialt. Også har vi nedtellingsstatusen. Det startet på «12 daga t vi ska t Praha!» Nå har den sunket til bare: «11 tima t praha! :-D» Joda. Ingen tvil om at vi gleder oss. Vilt. Under kan du se en video fra hostellet vi skal bo på. Blir ganske bra.

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

5 responses »

  1. Hvordan vet du at folk har søkt på akkurat disse søkeordene? Og hvordan får du beskjed om at folk har søkt på navnet ditt? Ble litt nysgjerrig jeg!

    Svar
    • På kontrollpanelet er det en oversikt over hvilken link folk har brukt for å komme til bloggen min. Og i tillegg er det en oversikt over hva som er blitt søkt på, på søkemotorene.. :-)

      Svar
  2. Fancy! Sånn har ikke jeg. S

    Svar

Legg igjen en kommentar

