RSS Feed

Nøtterøy er Norges diggeste øy.

Da har det hendt en hel del siden sist gitt! Jeg har nemlig fått meg nye venner. Etter jeg flytta fra Buran, har jeg nå flyttet inn i et koselig kollektiv med 5 (Oh yes, som i: fem!) gutter. Jeg kan vel ikke klage på det, dessuten er de like flinke som meg til å rydde opp etter seg. Vel vel, er iallefall oppriktig glad for at jeg valgte å flytte hit, for det er ikke bestandig man er like heldig med kollektiv. Det har jeg rikelig med erfaring fra. Var jo en periode jeg bodde i et kollektiv med en norsk gubbe i 50-årene, samt en polsk mann i slutten av 30-årene, som stadig vekk hadde med seg lekre damer hjem, og to unge polske hasjvrak av dimensjoner. Jeg flytta ganske raskt for å si det sånn.

Men tilbake til dit jeg bor nå. Jeg lovte nemlig å lage et helt eget innlegg, kun om dem. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men kan jo nevne at en av dem er en dansk harstadværing! Slå den du. Også har vi en liten morsom sak fra Nøtterøy. Disse to skapningene utgjør en del av en artig liten trio, men de har det med å rotte seg sammen mot den tredje av dem. Nøtterøygutten som aldri er hjemme. (Men det er litt cred det og da, å sitte på skolen hele dagen, må kreve en streng selvdisiplin, og det er cred. Serr lizm.) Dessuten kan denne nøtterøygutten en del kort-trylle-triks som jeg blir veldig fascinert av. Det er kult. Som fjerdemann, har vi han far. Kollektivets gamling, fra selveste storbyen Oslo. Far har levd et par år lengre enn oss, og har derfor krav på siste ord i enhver sak som diskuteres og vurderes. Desverre har han funnet ut at han skal flytte fra oss, og det er synd. Men vi ønsker han såklart lykke til på ferden, og velkommen tilbake på besøk. Til sist har vi Askergutten. Han som gir meg vitaminer i julesokken min. Og termoser. Forsåvidt den eneste jeg visste om før jeg flytta inn, for vi dansa sving en gang. Og det tok av. Helt. (haha).

Sånn ca. hver tredje søndag arrangeres det Quiz i stua vår. Det er jeg blitt en tilhenger av allerede. Det er ganske gøy, men jeg har funnet ut at kunnskapene mine ikke helt samsvarer med den generelle almennkunnskapen rundt om i landet. Jeg vinner motsatt nemlig nesten hver gang.

Nå kunne jeg avslutta med et fancy gruppebilde, men det har jeg ikke. Det får bli en annen gang.

– Pat

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

One response »

Legg igjen en kommentar

