RSS Feed

Dommedag og smilefjes.

Heisann og hoppsann!

Idag ahar jeg sittet inne hele dagen og bare sløvet! Til tross for det fine været ute. Det var faktisk ganske deilig, men imorgen er det opp og hoppe igjen. Skal ikke på skolen, vi har faktisk fri på mandager, tenk det da! Men jeg fikk i forrige uke vite at jeg får fortsette med iallefall en konfirmantgruppe dette året også! Blir ikke like mye som i fjor, men det passer meg utmerket siden jeg også går skole. Så imorgen skal jeg oppover til kirka for å planlegge litt. Starter faktisk med første undervisning på torsdag allerede!

Og forresten! Da jeg var i Bergen, skjedde det noe veeeeldig spesielt lørdagsnatt! Noe som absolutt fortjener sin plass i bloggen! (Hohoho) Vi spådde nemlig dommedag! Uten å vite det selv til og med! La oss starte med to fakta. Denne lørdagskvelden jeg snakker om, hadde tippet over til søndag, altså klokken var tidlig søndagsmorgen, og datoen var derfor 16.08.2009. Det var fakta nummer en. Dommedag er jo blitt spådd til å være i 2012, nøyaktig dato er 21.12.2012. Link her. Det var fakta nummer to.  Denne kvelden/tidlige morgenen satt jeg og Sindre, (min gode, gamle Corwana-venn fra Mpetre-klanen), og hadde verdens mest useriøse samtale. Vi satt nemlig og lagde ord ut av tallene på en digital klokke… (erm… ja, faktisk.) Så da klokka ble 5.43 sa Sindre: «Se, det er nedtelling! Men hva er det nedtelling til? (på sin fantastiske bergenske dialekt såklart..) Jeg svarte da at det var nedtelling til dommedag. Det var nemlig bare 3 år, 4 måneder og 5 dager til! (Da sa jeg tallene som klokka viste, baklengs..) Sindre sa: «Er ikke dommedag spådd til 21.12.2012 da? Hvilken dato blir det her da?» Så begynte vi å regne på det, og jeg tror begge oppfatta det ca. samtidig for Sindre sa plutselig: «Hey? Det ER den 16. idag, ikke sant?» Og joda, det var jo det… Og hvilken dato kommer 3 år, 4 måneder og 5 dager etter den 16.08.2009? Jepp, riktig tenkt. Sykt, ikke sant? Ganske så sprøtt synes nå iallefall jeg.

Dommedag ja…, jeg er egentlig ikke i tvil om at det er noe som skjer rundt overgangen 2012 /2013, men at jorda går under, det tror jeg ikke. Enkelte prater om at vi går inn i en ny tidsepoke, og blir mer åndelige av oss, noe sånt tror jeg også. Vi skal vist nok opp i en ny dimensjon også, synes det er veldig spennende å lese om, så blir veldig skuffet dersom jeg ikke merker noe! (Heh…) Er jo ikke sikkert man merker det sånn bokstavelig heller, er jo ikke slik at vi merker når man bytter dag, uke eller år heller. Vel vel, tiden får vise.

:-D <- Mitt første smiletegn på bloggen! Hurra!

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

2 responses »

  1. Håh, det var nesten for tilfeldig altså!

    Og hurra for smilefjeset! Smilefjes er kooselig. I moderat mengde da, selvfølgelig. :P

    Svar
  2. Tilbaketråkk: <3 opp, opp og litt til. Island da. « Patsy’s Verden

Legg igjen en kommentar

