RSS Feed

Kjærlighet

Posted on

Jeg tenkte egentlig å starte med å fortelle om mitt tantebarn som har fått seg kjæreste, men så kom jeg på at det blir kanskje ikke så godt tatt imot av vedkommende, så jeg skal ikke starte med det likevel. (Gratulerer Joachim! Hehe…).

Kjærlighet ja, hva er egentlig det? Kjærligheten er ingen følelse, kjærlighet bare er. Det er bare et ord vi mennesker har satt på en kraft som vi så stor at vi ikke helt kan forstå oss på den selv. Så, hva er det egentlig? Noen sier at det er det samme som å være glad i noen, men jeg føler ikke helt at det er riktig definisjon heller. Kjærlighet er et ord vi bruker for å forklare en abstrakt ting, og kjærligheten finnes i flere former. Kjærligheten for en hund, søsken-kjærlighet, kjærlighet mellom venner, kjærligheten for en liten skog, og ikke minst kjærligheten for en heldig utvalgt. Er alt dette forskjellige grader av kjærliget, eller er det rett og slett forskjellige typer kjærlighet? Hvem vet?

Kjærligheten er noe grunnleggende alle mennesker har, enkelte må bare lete litt før man finner den. Kjærligheten er overalt og kjærligheten omgir oss. Det er ganske lett å se på en person som netopp har møtt kjærligheten, enten det er helt ny kjærlighet, eller det er gammel kjærlighet som plutselig blusser opp igjen. Personen blir merkverdige blidere og smiler gjerne ofte for seg selv. Kjærlighet sprer glede.

«Love is in the air!» Men stemmer dette da? Er kjærligheten i lufta? Alltid? Som sagt, man merker fort om noen har møtt kjærligheten, ikke bare merker vi det med personens sinnstemning, men det er også en uforklarlig energi rundt noen som er forelsket. Ser man godt etter, og har man øye for slikt, kan man også se at det nærmest stråler av personen. Joda, noen ganger ligger nok kjærligheten i lufta. Men at den ligger der konstant og bare venter på å bli oppdaget tror jeg nok ikke. Det er ikke alltid kjærligheten blir gjengjeldt, men hadde kjærligheten ligget i lufta, hadde den nok blitt gjengjeldt. Alltid.

Kjærligheten er uforutsigbar.

Vel, idag møtte jeg kjærligheten. Da jeg våknet imorgest, og så solstrålene skinne inn gjennom vinduet. Jeg satte meg halveis opp i senga og tok opp boka jeg leser, utenfor hørte jeg småfugler og barnegråt. Det er ekte hverdagskjærlighet det. På en måte iallefall.

spaceballLove

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

One response »

  1. Du har veldig interessante blogginnlegg frøken:P

    Svar

Legg igjen en kommentar

