RSS Feed

Så fint at det regner og er sol på en gang!

Posted on

Været er jaggu merkelig! Først litt sol, så sterk vind og masse regn, også både sol og regn på en gang. Jeg liker det. Og i barnehagen idag, var det en liten pjokk som kom til meg og sa… «Så fint at det regner og er sol på en gang!» Det er jeg helt enig med ham i. Det gjelder å se de små tingene, og heller lete etter noe positivt istedetfor å gå og surmule, være negativ og klage på alt og alle. Er altfor mange slike mennesker synes jeg. Enkelte av dem begynner jeg å få i vrangstrupen! Hvorfor ikke smile og se være glad? Alt blir så mye bedre da.. ! Men.., tilbake til det den lille gutten sa, da han sa det.., kom jeg på en liten episode fra da jeg gikk på ungdomsskolen. Vi hadde fått som oppgave å lage en liten historie, og legge vekt på å beskrive miljøet, stemninga og slikt… Så i en av mine setninger skrev jeg noe som… «Snøen dalte lett ned i skisporet, samtidig som solen skinte meg i ansiktet.» (Ikke ordrett slik jeg skrev det, men noenlunde.) Også fikk jeg 5- på oppgaven, fordi læreren mente at det ikke går an at sola skinner samtidig som det snør lett… WRONG! Det gjør det vel det…. Dustelærer.

Idag har jeg dratt med meg Hèlen på mini-konsert med Too Far Gone. Utrolig morsomt, da vi gikk derfra var jeg bare et stort glis, og det er jeg ennå! Det gir meg faktisk sååå mye å bare være i nærheten av de der gutta, de er så flotte, alle sammen! Takk for koselig signaturhilsen altså! Og Børge: Råstilig bukse!

«Det regne hær i dag
i kalde Trøndelag
No trøng vi en kur
En Stockholmstur»

Neida, jeg skal ikke til Sverige. Foreløbig iallefall. Men imorgen drar jeg på sommerleir for årets siste konfirmanter. Og kommer ikke tilbake før på onsdag. Skal prøve å få inn et bloginnlegg enten mens jeg er borte, eller på torsdag, før jeg drar til Sommerfestivalen i Selbu.

Blogges! -Patsy

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

Legg igjen en kommentar

