RSS Feed

Mus, måser og Sola i ryggen

Posted on

Fy flate. For noen ekle ufyselige og skremmende dyr! Jeg var på nære nippet til å begynne å gråte jeg. Dere skjønner, på jobb, på barnehagen, har vi et måsereir på taket. Og taket er rimelig lavt i forhold til asfalten, så vi ser måsereiret godt, har nesten vært som et par husdyr, siden vi har vært så tett innpå dem. Men nå. Nå har måsungene kommet, og det værste, de har falt ned på bakken. I barnehagen. Der barna pleier å leke. Ser du problemet?

Igår, da jeg var på jobb, skulle jeg gå ut først med barna. (2-3 åringer). Jeg ante fred og ingen fare, og lot barna springe ut som de pleier. Plutselig kom dem. Overalt. Skrikende, flaksende og STUPENDE! Barna så ikke ut til å bry seg så veldig, de så det kanskje ikke, men måsene var virkelig ikke så langt ifra hodene dems, jeg får fullstendig panikk, barn og måser overalt! Iiiik! Jeg springer mot barna, med flaksende armer over hodet, hopper opp og ned og prøver å unngå de fæle måsene. «Tiiilbaaakeeee! Alle sammeeen! GÅÅÅ TILBAAAKEEE!» roper jeg høyt, mens jeg er livredd for å at måsene skal ta meg eller barna. Barna ser ikke ut til å helt forstå hva jeg mener. Alle stopper opp og ser litt dumt på meg. Jeg snur meg (fortsatt hoppende og flaksende med armene), og peker mot døra inn til avdelinga. «Diiit! Gå diiit! ALLE BARNA! NÅÅÅ!» Heldigvis forstår de største barna hva jeg mener nå, og går sakte men skeptisk tilbake til døra, mens de fortsatt ser rart på meg. Jeg springer til de minste barna og tar et barn under hver arm, (nå har jeg ingenting å selv beskytte hodet mitt med, men barna framfor meg!), og spurter mot døra, før jeg kommer så langt, innser jeg at det er for risikabelt, så stopper under et en lyktestolpe og tar en pustepause mens jeg roper inn de siste barna. Når måsene har roa seg litt ned, spurter jeg den siste halvmetern tilbake til døra. «Pjoh«, alle i sikkerhet.

Det er virkelig lenge siden hjertet mitt har dundra så fort som det gjorde da! Jeg trenger da ikke hoppe i fallskjerm, sett meg på en åker blant masse måsunger med foreldre, og jeg har nok adrenalinkick til resten av livet! Vi fikk Petter, den eneste mannlige jobbkollegan min i barnehagen, til å headhunte de små dunungene, og kaste dem over barnehagegjerdet. Etter LENGE, kanskje snakk om 30 minutter, hadde han funnet begge nøstene og fjernet dem. I mellomtiden holdt jeg alle barna under tak, noe som var veldig kjedelig for dem, så av og til hadde et barn fortumlet seg bak ryggen min og ut på lekeplassen. Da var det på med hette, en arm i været og hoppe raskt og bestemt mot barnet, ta barnet under arma og løpe febrilsk tilbake igjen. Jepp, jeg elsker måser.

Har du forresten sett filmen «Birds»? Dritskummel sier jeg bare.

Måser spiser fisk.

Og igår, da var jeg på fisketur! Thomas har kjøpt to fiskestenger til oss, så igår klokken 19.00, ble vi henta av Mats og Bjørn-Simon. Vi kjørte til Flakk og stilte oss rundt omkring poå fergeleiet og moloene og kasta snørene. Vel, jeg trengte en liten innføring først da, for jeg har kun fisket med snøre fra båt før. Jeg vil påstå jeg klarte meg bra jeg, dersom du ser bort ifra at kroken min satt seg fast halvparten av alle gangene jeg kasta den uti. Både Bjørn-Simon og Thomas var hyggelige karer som balanserte, krøyp og klatra på de nederste steinene for å få løs snøret mitt. Da Thomas en av gangene sto på den ytterste nagne ø. (På den ytterste steinen på moloen), kom det en diger bølge, og slo over halve Thomas (fra livet og ned). Haha, fikk oss en god liten latter da ja. Det morsomme var at jeg så det i sakte film. (Hvordan er det egentlig mulig…?)

Har kjøpt meg plata til Too Far Gone. Med sola i ryggen. Herligt! Skikkelig bra CD, mye nytt, morsomt og annerledes!

1. Sola i ryggen – Typisk Too Far Gone. Knallbra tekst og melodi.
2. Söta bror – Harry? Oh yeah. Men bra tekst!
3. Din vei
– Hvem er Thomas Henriksen? Knallbra, rett og slett!
4. Greit nok
– Artig! Både tekst og melodi. Fengende!
5. Jostradamus – Bra sang, særlig melodien.
6. Såmmårvalsen – Skikkelig søt tekst, artig vri! Men hva har farang med teksten å gjøre? Hehe..
7. Det lokte skit – What to say? Fengende! Men for en tekst da gitt.. Harry til 1000, but I like it.
8. Kjærlighet i lufta – Råbra! Denne skal spilles i bryllupet mitt. Seriøst.
9. Et siste åndedrag – Fin sang, fin tekst.
10. Det har far min sagt – Artig melodi. Fengende!
11. Bærre din – Sommerlåt! Digg! Positivt overasket.
12. Stå sammen – Bra innhold, fin sang.
13. Kæm e du – Råtøff melodi!

Terningkast 5! Her i huset står den på repeat store deler av dagen, kan ikke bli lei! Men det blir Thomas da, så når han er hjemme, må jeg slå av.. Makan.

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

2 responses »

  1. Måser er skumle ja! Jeg kjenner at jeg har bittelitt lyst til å høre den sangen som du vil spille i bryllupet ditt, jeg liker «denne vil jeg ha i bryllupet mitt»-sanger ;)

    Svar

Legg igjen en kommentar

