RSS Feed

Ghost Rider

Posted on

Jeg har vært med Byåsen Prosti i Åre! Kjempeknall! Utrolig positivt å være med på en slik tur, får sett kollegaene i en annen setting enn det vanlige. Veldig morsomt altså, og høydepunktet for meg var iallefall badebassengene. For det første er det lenge siden jeg har bada, og for det andre var det veldig herligt! De hadde en råtøff sklie som jeg fikk ganske dilla på, pluss et utebasseng som var aldeles herlig, selv om det var temmelig kaldt og surt ute. Det beste var når man reiste seg opp i utebassenget, slik at kald vind traff deg på våt hud, for så å bekke bakover i det varme vannet igjen. Eller flyte på ryggen slik at kun tær og ansikt stakk opp fra vannoverflaten og ble kalde. Åh, det var så kjekt! I tillegg hadde dem en sauna avdeling, som tok kaka, rett og slett! Mange forskjellige badstuer, med forskjellig tema og temperatur. Dessuten hadde dem egen bar der, men det jeg ble mest imponert over var det som var innenfor døra med noe «hvitt» i vindusglasset. Da jeg åpna den døra kom jeg nemlig til vinterland! Det var et lite rom, som var dekorert slik at det så ut som vinterlandskap, og snø overalt! Etter litt overtalelse fra en av mine kollegaer, fikk jeg rulla meg godt inn i den kalde snøen. Det var tøft. Dit vil jeg tilbake.

Da jeg kom hjem idag, dro vi for å grille ved fjæra. Noe som var en kald men koselig fornøyelse. På vei opp Okstadbakkene i Trondheim, fikk vi oss et sjokk. Særlig jeg og Kenneth (sjåføren), som satt på venstre side i bila. For helt plutselig, uten forvarsel, suser «noe» forbi i meget høy fart, rett ved bila, bila dirrer og både musikk og stemmer blir overdøyd av en høy motorsykkel lyd. Like fort som motorsykkelen hadde kommet opp, var den borte igjen. Det som var mest skremmende var at ved siden av oss kjørte det en annen bil, så motorsykkelen hadde virkelig sjangset når han suste i hvertfall 300 mellom oss! (Det føltes iallefall som 300, men ifølge adressa.no var det «bare» like under 200). Rett etterpå kommer det en politimotorsykkel, men før vi rekker å tenke videre over noe som helst (kun et par sjokk fraser som: «herrlighet!??!» og «shitt, hva var det?») er dem borte langt der framme. Det er seriøst noe av det skumleste jeg har vært med på på lenge, tenk om han hadde bomma bare litt på mellomrommet mellom oss og den andre bilen? Da er det faktisk ikke sikkert at jeg hadde skrevet dette… Helt sykt. Avstanden kunne virkelig ikke være stor, vi kjente til og med trykket selv om vinduene var lukka. Nesten litt som Ghost Rider!! Sjekk video. Utrolig fascinerende igrunn, men anbefales absolutt ikke! Ifølge rykter krasja han med et vogntog og er ikke lenger blant oss… Farlig å drive på slikt…

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

One response »

  1. Åre var toppers ja, Helt idiotisk å kjøre så fort i trafikken. Bra dere ikke ble truffet.

    Svar

Legg igjen en kommentar

