RSS Feed

Bergstaden Ziir og Åttkanten

Posted on

Heisann sveisann!

Vet dere hva jeg har opplevd i helga? Noe veldig morsomt! For det første var jeg på På Flukt på Røros, deltakerne var både humanetiske og kristelige konfirmanter, og de fikk virkelig kjørt seg! Grensa var utrolig rå, mest pågrunn av Kevin som lekte tysk psycho militærfyr, som skremte vettet av både instruktører og deltakere! Jeg var forresten på grensa jeg også, det var faktisk litt deilig! Slippe ut litt aggresjon! Og dessuten, hadde jeg og Hèlen fått med oss våre briljante venninner Julie og Lise, som hjelpere på dette spillet! Dere gjorde en fantastisk jobb!

Men, tilbake til det andre morsomme jeg opplevde! Da Harald, presten på Røros hørte at jeg aldri hadde vært oppe i et kirketårn før, inviterte han meg med seg til Røros kirke og den såkalte «åttkanten». Jeg dro med meg Hèlen, Lise og Julie, and off  we went. (Jepp, norkengelsk!) Kirka er under oppussing, så vi var ganske heldige som fikk lov! Var flere som sa at det var ikke alle som fikk oppleve «åttkanten» fra toppen! Kun spesielt inviterte, så vi følte oss egentlig ganske så VIP der va trampa opp trappene. Var ganske spesielt, for på hvert trappeavsnitt, var det en ny historie vi ble fortalt, og trappetrinnene ble smalere, mer knirkete, og brattere for hvert avsnitt vi kom til! På slutten måtte vi faktisk krype for å komme til luka! Men, det var jaggu meg verdt det! For en utsikt! Kjempeherlig!

Fine kirka!

Fine kirka!

Hèlen på toppen!

Hèlen på toppen!

Lise på toppen!

Lise på toppen!

Patsy på toppen!

Patsy på toppen!

Meg i trappa på veg ned igjen.

Meg i trappa på veg ned igjen.

tusen takk til Harald for en topp omvisning både inne i kirka og i kirketårnet! Veldig takknemlig!

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

Legg igjen en kommentar

