RSS Feed

Blir du fort flau?

Posted on

Hei, hei, hallå!

Nå er jeg nesten litt flau her. Sto i gangen og breka (slik sauer gjør) på en sang jeg har på hjernen. «Would You Go With Me?» (Josh Turner). Veldig fin sang altså, men kanskje ikke like pent når en sau synger på den? Plutselig hørte jeg et lite bank fra ytterdøra, jeg stivner til og titter bak gardina som henger foran dørvinduet. Joda. Der sto naboen og glisa. Hyggelig. Jeg rødma, gliste tilbake, og skyndte meg å trekke for gardina igjen. Hjertet banka litt fortere enn normalt, og ansiktet og halsen var varm og rød som en solbrent tomat (åh, så klisje da gitt!). Fikk satt meg ned i sofaen, og da jeg hørte naboen trampe videre oppover i trappeoppgangen, og jeg fikk pusta litt ordentlig ut, så gikk det heldigvis over.

Men da kom jeg til å tenke på, hadde han stått her, i stua mi. Da hadde det ikke gått over! Eller dersom det hadde vært andre for den saks skyld, i stua mi. Da hadde det heller ikke gått over. Altså, jeg er egentlig ikke den typen som blir flau, jeg har nesten slutta å være det. Men i mine yngre dager, ble jeg utrolig fort flau, og det varte utrolig lenge også! Til slutt varte det så lenge, at jeg ble flau fordi jeg var flau fra før av. Og det, det var flaut det! Da ble alt plutselig mye flauere, og det gikk enda lengre tid før rødfargen forsvant.

Før kunne jeg bli flau bare fordi en lærer så på meg. (Og da trodde jo såklart alle at jeg var forelska, noe som ikke var tilfellet!) Nå skal det heldigvis litt mer til, for eksempel om folk tar meg i å synge høyt og utrolig falskt, eller om jeg sier noe jeg absolutt ikke skulle ha sagt. Jeg blir faktisk ikke flau når jeg tryner, selv om jeg kanskje burde bli det. Synes bare det er komisk selv jeg, for det skjer jo alle en gang i ny og ne, gjør det ikke? (heh..)

Huff, glad jeg ikke blir så fort flau lengre. Og glad fordi jeg var alene i stua da det skjedde.

Har du noen gang hatt det slik? At du blir flau fordi du er flau fra før av?


Og ja, jeg var såklart rødmende de første nyforelska dagene jeg og Mio var sammen <3

Og ja, jeg var såklart rødmende de første nyforelska dagene jeg og Mio var sammen <3

(Det er forresten litt ironisk at jeg ble flau da Mio leste utkastet til dette blogginnlegget.. Tehe..)

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

3 responses »

  1. Jeg er også sånn at jeg blir flauere av å være redd for å være eller bli flau, enn av det som gjorde meg flau i utgangspunktet:P Men jeg likte bildet ditt veldig godt! Søtinger:)

    Svar
  2. Jeg blir ikke så fort flau egentlig, men jeg rødmer av ALT, selv om det ikke gjør meg flau i utgangspunktet. Og hvis noen sier «ble du flau nå?», da rødmer jeg i hvertfall :P

    Svar
  3. Hehe.. Må bare le. Det er så utrolig moro å lese bloggen din. Har nok vært ut for det samme jeg også.

    Svar

Legg igjen en kommentar

