RSS Feed

Byebye Konfirmanter

Posted on

Hei!

Nå er jeg trist. Fryktelig trist. Sikkert og vist. Har vært på 4 fantastiske konfirmasjonsgudstjenester i helga, og nå er flesteparten av konfirmantene mine konfirmert. Og dem som ikke er, blir det neste helg. Var så rart å komme hjem isted, vite at nå kommer jeg kanskje ikke til å treffe dem lengre! Søte kidsa mine, nei, kan ikke lengre kalle dem kids (slik jeg hele året har gjort), nå er dem jo konfirmert, og trådd inn i de voksnes rekker (!). Nesten iallefall. Det var så fint å få være en del av konfirmasjonen, på den måten jeg var. Være med sammen presten og be for hver enkelt. Annenhver gang. Også sluttordet da. Var jo nesten som en tale det, hadde tårer i øyekroken da jeg leste det for siste gang. Egentlig er det jo jeg som skulle ha lært konfirmantene en del iløpet av året, men jaggu meg ta, de har lært meg en hel del også! Flottere konfirmanter skal man lete lenge etter! Og det mener jeg! Veit det er noen som har lest bloggen min et par ganger, og dere skal vite det (dersom dere også leser dette), at jeg kommer aldri til å glemme det året vi har hatt sammen! Både dere på høstleir og dere på vinterleir! Jeg har iløpet av året hatt et par samtaler med enkelte av dere, både alvorlige tema, og ikke fult så alvorlige tema, og jeg hadde blitt fryktelig glad, dersom dere ikke glemmer meg helt, men kanskje slår av en prat med meg når det passer seg sånn. Og sånn helt til slutt, så vil jeg si takk for et fint år, håper dere som hadde konfirmasjon denne helga, hadde det fint resten av dagen, og ønsker dere andre lykke til neste helg!

Guri.. Blir sentimental jeg nå. Her er et bilde av noen få av de 180 konfirmantene i Byåsen menighet.

En liten gjeng av høstleirbarna.

En liten gjeng av høstleirbarna.

Snufs, Patsy.

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

5 responses »

  1. Ah, jeg blir nesten litt rørt jeg! Jeg er sikker på at konfirmantene dine har satt like stor pris på deg som du har satt pris på dem:)

    Svar
  2. Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver. Konfirmanter er fantastiske, fantastisk gode, og innimellom fantastisk slitsommme, men uansett fantastiske. Vi er heldige som får følge dem et stykke på veien syns jeg

    Svar
    • Absolutt! Herlig jobb, rett og slett! :-) Desverre skal jeg ikke ha konfirmanter til neste år, siden det kun var et vikariat. Men kanskje senere en gang? Fikk iallefall høre idag av noen i menighetsrådet at jeg av dem iallefall var velkommen tilbake :-)

      Svar
  3. Jeg skriver akkurat det samme (hvis jeg bare husker rett) til deg som jeg skreiv til Beatemora nettopp: Du virker så flink og engasjert i jobben din, skulle ønske alle konfirmanter hadde en sånn som deg :)

    Svar

Legg igjen en kommentar

