RSS Feed

Ikkje husarbeid iallefall!

Posted on

Hellu i luken!

Her er andre fullførte oppgave av «Learning To Love You More».

Assignment #37
The next time you have an argument, write down what you and the other person said to each other. Write this in a script form, like:

Me: You said you would do the dishes if I made dinner.

Henry: What? I’m going to do them. I just don’t want to do them immediately. Some people like to digest first.

Try to be really accurate, capturing the real words that were used. If there was important movement this can be included in parentheses: (Henry turns on the tv.) The argument need not be long or dramatic, it can be brief and seemingly petty. The most important thing is that it be an accurate record of the exchange.


TM: Rydd! Du gjør ingenting i heimen!
Patsy: Ka du snakke om? Det e æ som gjør mest husarbeid!
TM: Kæm e det som sett på ei maskin med klær no da?
Patsy: No ja! Men vanligvis? Kæm e det? Mæ!
TM: Du ødela maten min isted.
Patsy: Nåh… Ka har det med saken å gjør?
*tramp tramp*
Patsy: Jada, tramp litt hardar no, sånn at æ sjer kor sur du e!
*lite smil*
Patsy: Veit du ka? Det e faktisk æ som gjør mest.
TM: Æ tok av bordet isted, det har jo stått der kjempeleng uten at du har gjort nå me det!
Patsy: Og uten at du har gjort nå me det… Dessuten satt æ inn i oppvaskmaskina isted.
TM: Æ gjor det sist gang.
Patsy: Ja, og æ gjor det gangen før der, og gangen før der, og ganger før der…
….
*friends*

Ja, jeg ødela faktisk maten hans isted, han hadde nesten spist opp alt på tallerkenen, var bare litt igjen, også fikk jeg et lite innfall av å være slem, så jeg spruta full maten med ketchup. Veldig morsom der og da, men såååklaaart brukte han det mot meg i vår første diskusjon etter det. Haha, tulling.

Forresten! Jeg har begynt å si «ikkje», istedetfor «ikke» eller «itj» som det heter på trøndersk! Hva er galt med meg?

Bloggast! Patsy.

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

10 responses »

  1. Vet dessverre ikke hva som er galt med deg :P Men jeg kjente meg litt igjen i den krangelen altså :P

    Svar
  2. Hehe, jepp.. :-)

    Svar
  3. «ikkje» har jeg sagt lenge :-P jeg er sammen med en nordmøring, hva er din unnskyldning?

    Svar
  4. hehe, sier ikkje og eg hele veien her jeg :) men ikke no da :p

    Svar
  5. Haha, så morsomt! Det vil jeg også gjøre:D Bortsett fra at jeg ikke ser for meg å stå og ta notater i løpet av krangelen, og jeg glemmer alltid hva som starta krangelen når vi kommer litt uti:P

    Svar
    • Hehe, det der er ikke hele krangelen da, vi argumenterte mye mer imellom, men det husker jeg ikke.., husker bare starten og slutten.. :-P

      Svar
  6. haha akkurat slik vi knraglet istad :P

    Svar

Legg igjen en kommentar

