RSS Feed

Det årlige sommersavnet

Posted on

Tjallabing!

Smil, latter og glede! Overalt! Folk er glade! Det er så herligt!

Er det bare meg eller er været mye varmere nå enn hva det pleier å være på denne tida? Slik jeg husker det fra tidligere år, ligger jo ofte snøen til langt ut i mai? Nå er den jo helt borte!

Trondheim, for en uke siden. Litt grønnere nå.

Trondheim, for en uke siden. Litt grønnere nå.

Vinterskoene er for lengst plukket bort, og det samme med vinterjakkene, luer og votter. Lette sommersko er kommet frem, sommerjakker og solbriller. Men en ting mangler… En veldig, veldig vesentlig del. Jeg har ikke hatt den på to år, og jeg savner den som om den var mitt eget lille barn (Åjada, her er vi dramatiske!). Det er såklart snakk om den tøffe, nydelige, elskverdige brune skinnjakken min, som jeg kjøpte sommeren for 2 år siden. Hadde sikla etter en slik en siden den kom i butikkene, og jeg sparte (Ja, jeg _sparte_ faktisk), for å få råd til å kjøpe den. For en gangs skyld hadde jeg kjøpt ei jakke som egentlig var for dyr, men så tøff at den likevel var verdt det. En vakker sommerkveld, etter en koselig tur på byen, kjørte en ung herremann, kamerat av TM oss hjem. Det var varmt, så jakka slengte jeg inn vedsiden av meg i bila, og glemte den såklart da jeg skulle av. Fant ikke ut av det før neste dag, og ringte såklart den unge herremannen med en gang. «Hæ? Hvilken jakke?» presterer han å si. Nei, han hadde kjørt rett hjem dagen i forvegen, men likevel ikke sett snurten av jakka mi. (Påsto han, om det er riktig eller ei, skal jeg ikke legge ut om her, men der røpte jeg min mening likevel, gjorde jeg ikke?) Utrolig kjipt, særlig siden jeg veit at den lå igjen i bila hans. Det var slutten på min skinnjakke karriere, etter det har jeg liksom ikke hatt lyst på noen ny skinnjakke heller, for den forrige jeg hadde, var helt perfekt. Savnet er stort.

Snufs, Patsy.

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

6 responses »

  1. Savne du ikke mæ da??!! Bare 8 daga t æ ska hjæm… :D Så kan vi bank han som stjal skinnjakka di.. Hihi

    Svar
  2. Åh, jeg merker jeg synes ordentlig synd på deg nå! Men kanskje, plutselig en dag, når du minst venter det, henger «den rette» rett foran deg igjen;D

    Svar
  3. Stakkar…jeg fant også den perfekte skinnjakka en gang, og når jeg hadde råd var den borte. Fant en lik en senere da, men i svart…ikke like bra :P Så jeg skjønner deg litt :)

    Svar
  4. Vel, her på byåsen er det enda et par skitne snøklatter som ligger litt sånn skjult rundt omkring. Når de er borte skal jeg gå med shorts, for da er det sommer! :D Me like!

    Svar

Legg igjen en kommentar

