RSS Feed

Idag er jeg blitt voksen

Posted on

Hei.

Idag må jeg skrive et voksent innlegg, selv om jeg ikke engang vet hvordan et voksent innlegg skrives. For idag er jeg nemlig blitt voksen. Jeg vet ikke hvordan det skjedde. Eller hvorfor det skjedde, men jeg vet når. Jeg sto i dusjen, og tenkte på alt mellom himmel og jord, slik jeg alltid gjør når jeg dusjer. Så datt det plutselig ned en følelse i meg. «Voksen», het visst den følelsen, for den følelsen gjorde meg voksen og seriøs. «Nå er du voksen, Patricia», sa følelsen til meg, så da får jeg vel høre etter.. Slutt på tull, fjas og barnslige rykninger, heretter er det kun seriøsitet som gjelder.

Eller ikke… Hva er egentlig forskjellen på ungdom og voksen? Hvordan oppfører en voksen seg?

Og her kommer dagens YouTube klipp. Som skrevet igår, er det en film fra Røde Kors Ungdom.

Det er altså deltakerne som bestiller oss fra Røde Kors Ungdom, også drar vi dit i landet hvor dem er. Det er deltakerne som spiller hoverollene som flyktninger, mens vi fra RKU spiller biroller som får dem videre i spillet. Som oftest er det konfirmanter som er deltakere, men i helga er det elever på Bjerkely Folkehøyskole som skal få gjennomgå. Gleder meg.

Blogges!

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

One response »

  1. «Slutt på tull, fjas og barnslige rykninger, heretter er det kun seriøsitet som gjelder.»

    Bortsett frå på bussturer:P Forskjellen på ungdom og voksen, er at når en er ungdom er en berre ungdom, men når en er vaksen er en både ungdom og vaksen.. trur ej:P Natta:)

    Svar

Legg igjen en kommentar

