RSS Feed

Døgnet har mange timer, året har mange dage

Posted on

Øh.. hei!

Vel, ikke den beste dagen å blogge på, da jeg mest av alt har lyst til å vise hvor irritert jeg er, ikke på en, ikke på to, men på flere, av forskjellige grunner. Aaargh. Beware of the Pat that say Splat. Men slapp av, ingen grunn til bekymring, selv om jeg er irritert, går det over iløpet av dagen. Jeg bare skjønner ikke hva enkelte tenker med, iallefall ikke når dem vet så inderlig vel… (den urett som ikke rammer dem selv..) Anyway, jeg pleier ikke å bruke opp tida mi med å være sur og irritert, så godt mulig det å blogge litt får meg på hyggeligere tanker!

Dersom noen ikke tok den lille «diktstrofen» jeg slengte med over, så kommer orginalen her:

Du må ikke sitte trygt i ditt hjem
og si: Det er sørgelig, stakkars dem!
Du må ikke tåle så inderlig vel
den urett som ikke rammer deg selv!
Jeg roper med siste pust av min stemme:
du har ikke lov der å glemme!

Arnulf Øverland – «Du må ikke sove»

Liker dette diktet veldig godt, særlig de to linjene i midten. Jeg er vel egentlig ikke noe diktperson, men av og til, har også jeg mine øyeblikk, kan sitte å lese dikt kjempelenge, og dersom jeg føler meg veldig inspirert, kanskje jeg skriver ned noen linjer selv også. Og jada, jeg har faktisk hatt profil på dikt.no, men fjerna alt jeg hadde der for litt siden, vil ikke publisere det jeg skriver, er mest for meg selv. Men altså, det er ikke noe som skjer ofte det altså, det at jeg rabler ned noen ord som rimer! Hører heller med til sjeldenhetene, men da er det litt godt å få skrevet det ned.

Positiv. Smak på ordet, smaker det ikke godt? Seriøst, jeg kjenner det nesten på tungespissen! Jo, det smaker så absolutt godt. Jeg mener selv jeg er en ganske positiv person, og skulle ønske det fantes flere som meg (ohoy, der hørtes jeg selvgod ut), men dere skjønner hva jeg mener. Positivitet altså! Skulle vært overalt det. Ting hadde vært så mye bedre dersom man hadde tenkt positive tanker og sagt positive ord.

«Tenk positive tanker, si positive ord, ha positive handlinger, og det positive gror»

Dette er noe jeg i høyeste grad, prøver å leve etter. For noen år tilbake, kjente jeg en veldig klok og søt gammel dame, hun lærte meg litt av hvert, blant annet dette med å være positiv. Mange tenkte på denne søte damen, som litt rar og kanskje litt smågal, men hey, hvem er ikke rar og smågal? Tror jeg har nevnt det før i bloggen, at det å bli kalt rar, er så absolutt ikke negativt! Jeg tenker ofte på denne damen, og hvordan hun har det nå, håper hun fortsatt tenker positivt og har det like bra som hun hadde det sist jeg møtte henne. Det var tross alt hun som lærte meg å være positiv hele tiden, noe jeg er evig takknemlig for. Håper jeg møter henne igjen en dag. Vet det er litt klisjè, men når noen har det litt vanskelig, og jeg er den som skal gi råd, er det beste jeg kan si «Prøv å tenk positivt på det», mange tror kanskje jeg bare sier det av mangel på noe annet å si, men nei, virkelig, å være en positiv person lyser opp selv de mørkeste og dypeste hullene man kan finne i et liv.

Hehe, må le litt her, starta bloggen med å være så veldig irritert, og avsluttet innlegget med å printe inn til dere; «Vær positiv, og alt ordner seg!» Men hey, jeg ble jo i bedre humør, så det hjalp jo?
Siden det er fredag, avslutter jeg helt til sist, med et youtube klipp. Ja, det er lenge til jul, men liker sangen så godt, at den får en plass her likevel:)

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

One response »

  1. Søte Patsy :)

    Svar

Legg igjen en kommentar

