RSS Feed

Grusomme 90-tallet

Posted on

Hei!

For en herlig dag! Etter jobb, møtte jeg mamma nede i byen, det var koselig. Også fikk jeg klær! Ei dongeribukse som jeg har sikla etter lenge, en tynn stripete genser, en v-hals genser, to tøffe topper og et belte. Herlig! Gleder meg til våren er her for fult, og det blir litt varmere i været, da skal jeg på storshopping, noe jeg ikke har vært på kjempelenge! Veldig godt å ha nyinnkjøpte klær, føler meg så vel når jeg tar dem på.

Da jeg gikk rundt i butikkene begynte jeg å tenke på de klærne vi gikk i på 90-tallet. For det første skulle iallefall ikke dongeribuksene være smal i beinet, det var det jo bare gamle damer som brukte! Huff så stygt! Så stor sleng som mulig, takk! Nå er det jo omvendt, rart hvordan man forandrer mening ettersom hvordan motebildet blir… Før tenkte jeg at, nei, jeg blir ikke påvirka av media, har mine egne meninger jeg, men ettersom årene har gått har jeg jo innsett det jeg også, alle, untatt unntak, blir påvirket av media og mennesker rundt oss. Noe annet vi ofte gikk i var bukser med miniskjørt utenpå. Slike hadde jeg et par av, elska dem! For ikke å snakke om adidas buksene med knapper på sidene! Det hadde jo absolutt alle og enhvermann, og det var jo bare kult! Nå tenker jeg heller med grøss og gru på klærne vi gikk i på den tida. Tenk bare på platåskoene jentene gikk i! Hjelp, hva tenkte vi på? Og den tida Spice Girls var populært, og man gikk i Spice Girls klær og samla på Spice Girls bilder, og man var skikkelig ute dersom man ikke hadde minst to album med bilder. Hjelp.

Gode gamle 90-tallet.

Gode gamle 90-tallet.

Over til noe annet, jeg posta tidligere ett innlegg om festivaler i sommer, nå har det grusomme som ikke skulle skje, skjedd! Sommerfestivalen i Selbu er utsolgt! Så nå vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg…, håper noen har litt ledig plass på feltet dems, slik at vi kan crashe der! Kanskje du har ledig plass til to slabbedasker fra Buran?

Og ja, dagens fredagskos! Holdt nesten på å glemme den, men her kommer dagens Youtube-klipp:

Er ikke Toby Keith både kjekk, sjarmerende og har en utrolig herlig sangstemme? :D

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

4 responses »

  1. Hårmaskara, Bugg og Addidasssss med knapper, det er MITT 90-tall ass :P
    *Grøss og gru*

    Svar
  2. Huff.. Helt enig! Huske æ va vældi stolt av mine hvite platåsko.. Og for å ikke snakk om alle Adidasklær’n.. Adidas bokse, hettegenser, t-skjorte, gymbag, flippersa, joggesko.. Laaang liste ;p

    Svar

Legg igjen en kommentar

