RSS Feed

Brannøvelse skapte telefonstorm

Posted on

Tjolahopp!

Idag, da jeg runda hjørnet ved Bunnpris her hvor jeg bor, møtte jeg et syn av store flammer og svart røyk fra toppen av haugen på andre siden av vegen.. Hjeeelp, tenkte jeg, og ble stående en stund sammen med de andre skuelystne.. «Nei, nå synes jeg det er litt for mange branner i Trondheim» sa en gammel dame vedsiden av meg, joda, jeg sa meg veldig enig i det. Plutselig så jeg bussen min komme ned gata, og jeg måtte springe for å rekke den. Da bussen kjørte litt lengre nede i vegen, så vi brannen fra en annen side, derfra så alt mye værre ut, så ble mye snakk om «litt for mange branner» i Trondheim på bussen. Noe jeg kjente jeg mente jeg også. Jeg ble faktisk så trist av å tenke på det, at jeg måtte holde inn en tåre. Det er jo byen min det er snakk om! Vil ikke at den skal brenne ned! Men.. Da jeg kom på jobb leste jeg dette  http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1303341.ece. Er mange steder det har brunnet i det siste. På ca 3 måneder, har det vært 28 branner her i Trondheim… Mange har mistet hjemmet sitt og enkelte har også mistet livet… To av dem som mistet husværet sitt er to jeg kjenner, dem bodde ikke samme sted, dette gjør alt mer ufyselig. Neste gang kan det være hos meg! Heldigvis har jeg forsikring, tørr ikke annet!

Nå er det nesten vår, noe som gjør godt. Jeg kjenner alt blir så mye lettere, og folk henger ikke like mye med hodet som dem gjør om vinteren. Sola har begynt å varme også, og både her og der ser jeg vårtegn som at gresset er littegranne grønt, eller at noen små spirer har kommet opp fra jorda. Det gjør meg glad og lett til sinns! Jeg er veldig klar for vår og sommer nå!

Forresten, da vi sendte ut konfirmantene våre for å samle inn til fasteaksjonen, fikk vi inn litt over 98 000. Ca. en tusenlapp enn det vi fikk inn i 2008. Bra jobba!
Vårkos fra Pat ;)

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

Legg igjen en kommentar

