RSS Feed

Mamma’s kunst

Posted on

Hei! Her kommer første oppgave fra «Learning To Love You More».

Assignment #43
Make an exhibition of the art in your parent’s house.

This will be an online exhibition, existing as a slide-show on the site. Take pictures of your parents art. This is the art you grew up with — that picture that has always hung above the toilet, the abstract print that confused you as a child, the statuette of an angel — art so familiar that you might not even think of it as art. But it is! And it shaped your vision of reality. Your photos should include a little bit of the surrounding area, a bit of the wall or table the art is on. Number the photo files and supply us with a corresponding numbered list of one-sentence descriptions of how you viewed this as a child (Did you like it? Or, how did it make you feel?)

1. Slike figurer var jo ganske populært en gang på 90-tallet, og hjemme hos mamma henger de ennå. Da jeg var mindre likte jeg dem også, pleide å studere dem, og drømme om at jeg kunne lage lignende.. (hehe..), nå i ettertid har jeg ikke tenkt så mye over at dem fortsatt henger der.., og hvor stygge dem egentlig er.

1. Slike figurer var jo ganske populært en gang på 90-tallet, og hjemme hos mamma henger de ennå. Da jeg var mindre likte jeg dem også, pleide å studere dem, og drømme om at jeg kunne lage lignende.. (hehe..), nå i ettertid har jeg ikke tenkt så mye over at dem fortsatt henger der.., og hvor stygge dem egentlig er.

Dette forferfelige bildet har jeg aldri likt, men har likevel studert det et par ganger for mye når jeg har slappet av i sofaen. Da jeg var liten måtte jeg virkelig konsentrere meg for å få øye på de forskjellige "hodene" i bildet. Legg forresten merke til den moteriktige gullramma...

2. Dette forferfelige bildet har jeg aldri likt, men har likevel studert det et par ganger for mye når jeg har slappet av i sofaen. Da jeg var liten måtte jeg virkelig konsentrere meg for å få øye på de forskjellige "hodene" i bildet. Legg forresten merke til den moteriktige gullramma...

Disse kaninene står slik at de ikke vises i stua. Tidligere pleide de å stå oppå TV'n. Det var jeg som kjøpte dem til mamma i bursdagsgave for veldig lenge siden. Jeg syntes de var så søte. Det synes jeg ennå, hehe.

3. Disse kaninene står slik at de ikke vises i stua. Tidligere pleide de å stå oppå TV'n. Det var jeg som kjøpte dem til mamma i bursdagsgave for veldig lenge siden. Jeg syntes de var så søte. Det synes jeg ennå, hehe.

Denne kattepusen pleide å stå foran TV'n da jeg var liten. Når jeg satt på gulvet for å se på barne-tv, pleide jeg alltid å kjæle med den.. Mamma har en hund i nesten samme serie også, men den er grusomt mye styggere (kattepusen er jo nesten litt søt), desverre glemte jeg å ta bildet av hunden.

4. Denne kattepusen pleide å stå foran TV'n da jeg var liten. Når jeg satt på gulvet for å se på barne-tv, pleide jeg alltid å kjæle med den.. Mamma har en hund i nesten samme serie også, men den er grusomt mye styggere (kattepusen er jo nesten litt søt), desverre glemte jeg å ta bildet av hunden.

Denne forferdelige vasen lagde jeg da jeg gikk på barneskolen. Man ser det kanskje ikke på bildet, men den er ganske ujevn. Likevel står den ennå i gangen hos mamma. (Jeg flytta litt på den før jeg tok bildet, for det var så mye rot i bakgrunnen der den egentlig står.. :P)

5. Denne forferdelige vasen lagde jeg da jeg gikk på barneskolen. Man ser det kanskje ikke på bildet, men den er ganske ujevn. Likevel står den ennå i gangen hos mamma. (Jeg flytta litt på den før jeg tok bildet, for det var så mye rot i bakgrunnen der den egentlig står.. :P)

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

3 responses »

  1. SV:
    jeg er meget overrasket over skpillet.. syntes det gikk ganske så bra. 4 nødbrems…

    Bilde nr. 2 og Vase nr. 5 var meget fantastiske altså..
    skal si du er god til å lage vaser.. kan du lage en til meg og? <3

    Svar
  2. Herlig! For å si det sånn, den vasen er ganske mye bedre enn jeg kunne klart. Men katten, den tok kaka:P

    Svar
  3. Haha, så mye morsomt! :)

    Svar

Legg igjen en kommentar

