RSS Feed

Buss-tips

Buss. Før likte jeg å kjøre buss. Nå er jeg lei. Når jeg sitter på bussen så kjeder jeg meg. Ofte sovner jeg også. Det er ikke bra, også ser det ganske dumt ut! Jeg prøver å slutte. Men idag, da jeg tok bussen til jobb imorgest, satt jeg og tenkte mine egne tanker. Vet du hva jeg fant ut? (nei, såklart ikke, dumma!)

Av og til, vil man veldig gjerne at den personen som går opp midtgangen skal sette seg vedsiden av deg. Dette kan ha forskjellige årsaker. Blant annet:

  • En kjekkas /eller ei søt jente
  • En person man kjenner sånn halveis
  • Eller dersom man ser at en person man absolutt ikke vil skal sette seg vedsiden av deg er på vei inn på bussen, da kan hvem som helst sitte vedsiden av deg, bare det ikke er denne personen litt lengre bak i køa.

Dette kan gjøres på forskjellige måter. Husk bare å vær diskre. Du vil vel ikke skremme bort personen heller?

  • Først og fremst må man passe på at det ikke er noe på setet vedsiden av deg, ta bort søppel, og eventuelle eiendeler.
  • Enten kan man snu hodet helt bort fra setet, og stirre ut av vinduet.
  • Eller man kan lage et «englefjes», ved å vise et lite smil, uskyldige øyenbryn og utstråle positiv energi.

Gjør man dette på riktig måte, er jeg sikker på at personen som kommer opp midtgangen, vil velge setet vedsiden av deg. Dette er framgangsmåter jeg bruker både støtt og stadig, så jeg vet det funker :P

Andre ganger kan det også hende at man absolutt ikke vil ha noen vedsiden av seg. Da er framgangsmåtene slik:

  • Se litt småsur ut.
  • Enten må man snu hodet sitt helt til siden, og se ut av vinduet på andre side av midtgangen.
  • Eller så må man stirre på den personen som går opp midtgangen.
  • (Unntak fra de to over, er dersom man kjenner personen halveis, men likevel ikke vil sitte ved ham/henne. Da snur man hodet til vinduet og later som om man sitter i helt sine egne tanker).
  • Man kan også legge veska si, hanskene eller andre ting på setet vedsiden av, men obs; dette gjøres kun når det er lite folk på bussen. Når de fleste ledige to-seterne er tatt av en person, fjernes objektet fra sidesetet.

Det siste punktet er svært viktig å vær forsiktig med. Jeg vet ikke av noe som er mer irriterende enn mennesker som legger sine personlige eiendeler på sidesetet fordi de ikke vil sitte ved noen. Greit å gjøre det som jeg skreiv over, når det er lite folk på bussen, men desverre finnes det noen egoistiske mennesker som gjør dette også når det er full buss. For ikke å snakke om dem som setter seg ytterst. Ingenting gjør meg mer provosert på bussen en dem! Og ja, jeg har brukt spørsmålet: «Si meg, betaler du for to seter du?» Makan.

Og forresten, når jeg først er igang. Ja, man skal reise seg for eldre mennesker! Men likevel, noe annet jeg irriterer meg grønn over, er de gamle ladyene som forventer at alle og enhvermann skal reise seg for dem! Hva vet man om dem som er rundt seg på bussen, som sitter? Kanskje er det ei ung jente der, som i utgangspunktet skulle ha reist seg, men kanskje plages hun med ryggen, og har det helt forferdelig når hun står? Da er det mye bedre at mannen i 40-åra som sitter bak henne, reiser seg. Bare sånn for å ha sagt det. Jeg liker ikke gamle damer som kommer mot deg med et stygt blikk som uten tvil sier: «Reis deg, her skal jeg sitte!» Og nei, dette har ikke skjedd meg, men ja, jeg har sett lignende episoder både en og to og tre ganger.

Jeg liker bil bedre en buss jeg. Når jeg blir stor, og får meg bil, da skal jeg kjøre bil overalt. Men sånn helt til slutt, her kommer enda et buss-tips: «Dersom du sitter vedsiden av en annen person, under en meget svingete busstur, og du nesten blir litt flau fordi du hele tiden tipper over på hans side, stram rumpeballene, så holder du deg bedre på plass;)»

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

6 responses »

  1. Haha, du er herlig! Og Trondheimsbuss er ganske ille til tider altså:P

    Svar
  2. Hehe, likte busstipsene dine! ^^
    Kanskje jeg må prøve ut dem neste gang jeg reiser med TT…

    Svar
  3. genialt!! noen ganger når jeg ser en søt gutt jeg GJERNE vil skal sette seg, later jeg som ingenting og ser ut ruta. Tror du det funker? neida :(
    Kanskje jeg lukter fælt:p

    Svar

Legg igjen en kommentar

