RSS Feed

«Jeg liker dag» idag!

Heisann!

Jeg liker enkelte gamle mennesker. Som for eksempel Thorvald Stoltenberg. Han er så trivelig! Da jeg sto og venta på bussen idag, kom jeg i snakk med en eldre mann. Vi måtte stå å vente på bussen i over en halvtime (!!), så  ble litt kjedelig da veit du.. Sammen med oss på bussholdeplassen sto det og en gjeng med tre fjortisser. De var som fjortisser flest, bråkete og var egentlig plagsomme, men selv om dem er det, så har jeg ikke noe imot fjortisser, og det hadde tydeligvis ikke denne eldre mannen heller. Da de sto og «fjortissa seg» som værst, sto den gamle mannen og humra stille for seg selv over fjortissenens ablegøyer. Jeg liker eldre mennesker som ikke har fordommer mot blant annet ungdommer. Selv om ikke alle eldre har det, er det en del av dem, håper ikke jeg blir sånn når jeg blir gammel.

Dessuten har jeg vært cowgirl idag! Kirka har arrangert «Fra fest til faste», altså karneval. Det var gøy det! Ca. 130 barn var der! Full ståhei, men fryktelig morsomt! :) Jeg møtte også kjentfolk, fra diverse jobber jeg har/har hatt. Kjempekoselig! Og mange foskjellige drakter små og store hadde! Jeg så både hester, fotballspiller, metlaheader, gangstere, vikinger, kaniner, prinsesser, spiderman’er, hekser, babyer, sheriffer, politier, siamesiske tvillinger osv osv. Jeg liker voksne som tør  kle seg ut! :)

Jeg liker også hyggelige buss-sjåfører. Som smiler, ler og gjerne sier hei, hallo eller «Skal du ha barnebilett eller voksenbillet?» Det spørsmålet fikk jeg idag. Seriøst. Fornærma, yes! Jeg veit jo jeg gjerne ser litt yngre ut en hva jeg er, men å tro at jeg var under 16 er kanskje litt drøyt? Men jeg likte buss-sjåføren. Han smilte. Også lo han sammen en annen passasjer. Når jeg blir stor, skal jeg smile og hilse uansett hvilken jobb jeg får.

About patsyblogg

Takk for at du leser bloggen min, du fremmede fugl! Eller kanskje er du ikke saa fremmed likevel. Uansett, legg igjen en kommentar da :)

4 responses »

  1. Smil til verden og verden smiler tilbake!!:D
    Godt ordtak!;)

    Svar
  2. Fin ny blogg, og fint innlegg! Sånt blir man glad av:)

    Svar

Legg igjen en kommentar

